BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Friday, October 30, 2009

KORANG MEMANG BESTT GILERRRR!!!






salam sejahtera dan selmt ptg..


lama doh aku x msukkan entri dlm blog aku nih.biasa la..time free ni nk layan movie jelah...lg2 cite prison break..best giler cite nih..

ok lah.kali ni, aku saje2 je nk cerita pasl kita.kite?

kita yg aku maksudkn ialah geng2 kh aku la.bukn pasl awek aku.yg tu rahsia dlm selimut aku la.hehehe.ape2 pon aku sayang wek aku(hahahaha...tiba2 je kuar) haha.

oklah, maybe dh xlm utk kite bersama2 kawan.aku tahu,ade beberapa minggu je lg utk kite bersama2 enjoy kt upsi ni.tq utk korg sume. sbb korg byk tlg aku,bg nasihat.xkira la sape laki n popuan.sumenye byk tolong aku..lagi2 hal ni aku entri.emm..nape ek??? sbb aku suka lbh suka ckp pasl kite semua. korg kan best..

nape aku suka kt korg?? sebb korg best la.hehe.ntah ape2 ntah aku ckp ni.

pasl mlm perpisahan tu..maybe mlm tu utk kite kenangkan sume pasl kite dari sem 1 - saat ni.

korg mmg best. mlm tu punya la lawak,gelak tawa sume.mkn2 kyg, pastu tiba lak adegan nangis-menangis.haha.saat ni aku xleh lupa.ingt plk ms kt sekolah dl.camni la.lumrah..

nangis sampai bengkak mata.hehe.kenangan tu.bila lagi kite nk nangis sama2 yer.sekali dlm seumur hidup kite.hehe..

weh,korg mmg best.

weh?? tu la perkataan yg buat kite lebh dekt,lbh terjalin hubungn kite sbg shbt.emmm4thun beb..korg mmg best.aku lbh suka ckp pasl ni.pasl kite beb..kalau leh aku nk upload sume gmbr kite byk2 dlm blog aku nih..

ape2 pon akusuka korg,syg korg..korg mmg best giler.haha

sekian utk entri hari ni.

(KORANG MEMANG BESTTT GILERRRRR!!!)

Monday, October 26, 2009

adakah menjala hobi ku sekarang???



salam kepada kawan2 ku yg terbaca entri aku.hari ni,baru la aku smpt nk karang mengarang puisi2 ni.hehehe. setelah beberapa hari aku kejar mengejar, pent lelah, tertekan ngn keje2 yg plu dibuat.namun selesai gak segala kerja2 aku tu.hehe.


xpyh dipanjangkan cerita,aku nk cerita la aktiviti aku hari ni.

jeng..jeng..jeng..

cuba teka ap aktiviti aku...??? alaaa aku dh tulis dh ats tu.emm.hehehe

tepat pukul 2.30 ptg leps smbhyg zohor,aku turun g sg.sempadan perak selangor.jauh tu..penat aku naik moto..

sampai sn, aku ikut la d'org2 ni. (apai,bob,koyek,musa,krokokko,lino chip,siti g menjala) nk dipendekkan.aku beljr la teknik,strategi camne nk menjala. hehehe.

akhirnye aku berguru ngn apai , lino.hahaha.xdisangka2kan aku berjaya gak dpt 4 ekoq ikan..musa ape xdpt pon..apai dpt ikan bilis.hehe,n sekutu yg lain camtu la..aku berjaya.hahahaha.weh musa,apai,koyek jgn jeles yer.aku dpt 4 ekoq.hahaha

salam utk entri hari ni.hahaa.

Tuesday, October 13, 2009

Hari-hari yang suram...
















Ya ALLAH..tenang kan hati aku ini.teng kan fikiran ku ya ALLAH.ku pohon pada-MU yaALLAH.

aku skarg berda pada tahap kritikal.ya ALLAH ku pohon pada-MU yaALLAH supaya kuat semngt.supaya aku ringan beban yg aku tempuhi ini ya ALLAH.

sesungguhnya Engkaulah tempat aku meminta pertolongan,Engkaulah tempat aku mengadu pada-MU. Engkaulah tmpt aku meminta pertolongan dan hanya pada-Mu aku dikembalikan.

ya aLLAh nape lah aku rasa berat je kepala aku nih.terasa beban yg berat sgt2. ringankanlah beban di kepala ku yaALLAH.

kuatkanlah aku, tabahkanlah hati ku untuk menjalani hari2 yang ada ini.



Monday, October 12, 2009

terasa beban sangat..bila la nk habis semua ni...













argggghghghhhhhhh!!!!

hri ni hari isnin. permulaan kelas yg moody.nk kata teruk ntah la.nk kata ok x ugk,nk kata bengang,lebih kurangnye camtu la..

tension sgt bila kels camni.

kelas yg hilgkan selera aku nk buat keje.terus down mood aku.ingt ok la.

blik je kelas,muka aku nih rasa ketat semacam je.rasa nk mkn org pon ade.sabo.sabo.sabo..mujur la ade blog.blh aku lps geram.

argggghhhghghghghg!!!

kpd sape2 yg bc, aku hanya nk leps geram je.lps pada ni dah xde ape2 dh.ok je.senyum lebar .hehe

pasni buat pekak badak jerk,ttp tinga..hidup pon sng.

k ah.aku ade kels.kul5.sekian utk entri kali ini.

salam

Sunday, October 11, 2009

bertarikh 11/10 adalah ulang tahun arwah ibu ku..



tanggal 7.11.1997,orang yang aku sayangi sepenuh hati ku, insan yang begitu banyak berjasa pada ku, insan yg telah mengajar aku tentg kehidupan, dan insan yang telah melahirkan aku telah kembali kerahmatullah.


aku masih ingt saat itu,msih terbayang di ingatan aku..

umi, ijan redha ape yg telah dtakdirkan ini.ijan terima ape yg telah ditentukan oleh ALLAH s.w.t.

ijan mintak maaf jika selama ijan hidup bersama umi telah banyak membuat umi sedih, tlah byk membuat hati umi skit, telah banyak menyusahkan UMI..

umi, ijan berdoa pada ALLAH supaya roh umi dicucuri oleh ALLAH s.w.t

ijan menangis ingatkan umi..kalau ckap pasl UMI, msti mata ni mengalirkan air mata. ijan rindu belaian umi, rindu kasih sayang umi, rindu bebelan umi, dan yg paling ijan rindukan gelak tawa umi..

bila teringatkan umi,mesti ijan mengalirkan air mata.. ijan sebak bila ingatkan umi..

umi, ijan akn sentiasa doakan supaya UMI ditempatkan di tempat yg solehah..


al-fatihah..


adakah anda terfikir....

salam.kepada mereka yg membaca entri dlm blog aku,terbaca ke..sila ambil peringatan,pedoman dan panduan untuk kita menjadi insan yang MULIA dan khalifah yang terbaik di muka bumi ni..


terima kasih pada MAHAGURU58 yg tlh membenarkan aku copy die punya artikel ni.hehe..

untuk tujuan dan peringatan bersama2 aku sanggup berkongsi pada mereka yg ingin ambil iktibar..moga apa yg aku buat ini mendapat kebaikan.

aminnn..


Keadaan Manusia di Padang Mahsyar nanti.

Bismillahirrahmanirrahim.

Setelah semua makhluk yang bernyawa di alam nyata ini mati dan hancur binasa maka Allah Subhanahu Wa Ta'ala akan memerintahkan Malaikat Israfil Alaihis Salam untuk meniupkan angin Sangkakala yang hebat itu untuk menghidupkan semula semua makhluk yang sudah mati.

Malaikat Israfil pun akan meniup dan berteriak dengan sekuat-kuatnya: "
Wahai nyawa yang telah keluar dari badan, tulang-tulang yang telah reput luluh, tubuh yang telah buruk, urat yang telah putus berkecai, kulit-kulit yang telah pecah hancur, rambut-rambut yang telah luruh!

Bangunlah kamu semua untuk menjalani hukuman dari Allah s.w.t. yang menjadi Hakim Besar dan Raja kepada semua raja!".

Maka dengan tiba-tiba mereka pun tegak bangun berdiri.

Mereka akan melihat langit, didapati langit berjalan-jalan.

Apabila mereka melihat bumi, akan didapati bahawa bumi sudah bertukar wajah, tidak seperti bumi yang dahulu.

Dilihat bintang-bintang, semuanya telah berhimpun di satu kawasan dengan padatnya.

Di lihat laut; terdapat api yang sedang bernyala-nyala diatasnya.

Di lihat Malaikat Zabaniah telah berada dihadapan mereka.

Di lihat matahari telah hilang cahayanya.

Maka sedarlah dan tahulah mereka bahawa mereka berada ditempat yang dijanjikan kiamat.

Lantas mereka akan berkata: "Inilah dia sebagaimana yang telah Allah janjikan dan inilah menunjukkan kebenaran para Rasul."

Seperti yang telah Allah sebutkan dalam Al-Quran: "Mereka berkata: Aduhai celakanya kami! Siapakah yang membangkitkan kami dari kubur tempat tidur kami?

Lalu dikatakan kepada mereka: "Inilah dia yang telah dijanjikan oleh Allah Yang Maha Pemurah dan benarlah berita yang disampaikan oleh Rasul-rasul !" (Surah Yassin, Ayat: 52)

Mereka pun keluar dari kubur tanpa pakaian, tidak berkasut dan sebagainya.

Mereka bertelanjang bulat tanpa seurat benang pun dibadan.

Dalam masa bangkit itu, manusia akan berada di dalam keadaan bermacam-macam rupa.

1. Sesetengah mereka ada yang berupa kera
kerana di dunia mereka suka membuat fitnah kepada orang lain.

2. Ada yang berupa khinzir
kerana suka makan rasuah ketika menjalankan hukuman.

3. Ada yang buta mata
kerana keterlaluan didalam menghukum manusia.

4. Ada yang pekak dan bisu
kerana mereka hairan (taksub) dengan amalan yang mereka lakukan.

5. Ada yang mengalir daripadanya nanah dan darah yang amat busuk dan sentiasa menikam-nikam lidah sendiri.
Ini adalah kumpulan ULAMA yang bercakap dan mengajar tetapi perbuatannya tidak sama dengan apa yang diucapkan. ( Ulama cari makan!)

6. Ada pula yang luka-luka seluruh badan
kerana suka menjadi saksi bohong.

7. Ada yang telapak kaki mereka terletak didahi dan terikat kepada ubun-ubun mereka serta menjadi sangat busuk, lebih busuk daripada bangkai. Mereka adalah
orang yang sanggup membeli dunia dengan akhirat (mencari kemewahan dunia dengan memperalatkan agama).

8. Ada seperti orang mabuk, rebah ke kiri, rebah ke kanan terhuyung-hayang. Mereka inilah yang
sanggup menyimpan harta dari dibelanjakan ke jalan Allah.

9. Ada yang berkeadaan benar-benar mabuk,orang ini
suka bercerita-cerita dalam masjid akan hal dunia.

10. Ada yang berupa khinzir kerana
suka makan harta riba.

11. Ada yang tidak bertangan dan tidak berkaki. Mereka ini
suka menyakiti orang-orang sekampungnya.

12. Ada yang berupa khinzir kerana mereka
mempermudah-mudahkan sembahyang (lalai didalam sembahyang)

13. Ada pula yang bangkit dengan perut mereka penuh dengan ular dan kala jengking yang sentiasa mengigit-gigit dan menyengat-nyengat. Mereka ini
semasa di dunia payah hendak mengeluarkan zakat.

14. Ada yang berkeadaan dimana darah yang amat busuk sentiasa keluar dari mulut mereka. Orang begini
suka berbohong dalam perniagaan.

15. Ada yang sampai terasing daripada manusia serta badannya sangat busuk dari bangkai. Mereka ini
suka menyembunyikan maksiat kerana takutkan manusia,tidak takut pada Allah.

16. Ada yang terpotong halkum,keadaannya tercerai dari leher. Orang ini
selalu sanggup untuk bersaksi bohong.

17. Ada yang bangun dari kubur tiada berlidah dan mengalir darah busuk dari dalam mulutnya. Orang itu
semasa hidup teramat malas mengucap dua kalimah syahadah.

18. Ada pula yang berjalan dengan kepala di bawah dan kaki di atas langit. Darah dan nanah sentiasa mengalir dari kemaluan mereka.Mereka itu
suka berbuat zina semasa hidup.

19. Ada yang berkeadaan muka hitam dan perutnya penuh dengan api neraka.Mereka ini
suka memakan harta anak yatim secara zalim.

20. Ada pula yang bangun dengan mengidap penyakit kusta dan sopak. Mereka inilah yang
derhaka terhadap kedua ibu bapanya.

21. Ada yang gigi mereka seperti tanduk lembu, lidah mereka terjelir hingga ke perut, najis dan kencing sentiasa keluar dari perut mereka. Mereka adalah
orang yang suka meminum arak.

Semoga kita tergolong dalam golongan yang segera menginsafi diri dan bertaubat di atas dosa dan pengkhianatan yang dilakukan terhadap sesama manusia.

Bersegeralah memohon ampun kepada Allah SWT dan juga kepada orang2 yang kita aniayai, zalimi,khianati,hutangi, sakiti, hinakan, dan mendustai.

Janganlah kita remehkan meskipun dengan hal2 yang sekecil biji sawi sekalipun kerana ketika wang, harta, pangkat darjat, anak2 sudah tidak berguna lagi, ketika berada di hadapan Allah SWT kelak, ia akan menjadi hal yg besar (sehingga 7X lipatan) yang kita terpaksa mempertanggungjawabkannya.

Tiada sesiapa yang dapat menolong melainkan hanyalah amalan(pahala) baik yg kita bawa itu saja.

Perlulah kita ingat bahawa syorga seorang anak terletak di bawah telapak kaki ayah dan ibu manakala
syorga ayah dan ibu pula terletak di atas telapak kedua belah tangan anak2nya (tangan yang menadah memohonkan keampunan Allah untuk kedua ibu dan bapanya).

Sekiranya kita lalai, bersedialah mempertanggungjawapkannya bila kita berada di hadapan Yang Maha Berkuasa nanti.

Sumber.

Saturday, October 10, 2009

JOM kita bersenang-lenang dgn ayat ni..













hari ni aku nak kongsi skit pasal bda yg kita dah tahu, tp kita je buat2 xtahu. aku pon kadang2 lupa pasl ni. tp aku dpt bda ni dlm e-mail gak.aku copy je utk sampaikan ape yg ptt r.

pernah dgr x atau baca ayat kursi? mst pnah kan?

entri kali ni aku nak kongsi kan ape yg aku dpt pasal SEJARAH AYAT KURSI ni..maybe entri aku kali ni panjg lebr..xpe, sekadar utk perkongsian ilmu je..

mai renung2kan lah yer.

Sejarah Ayat Kursi

Ayat ini diturunkan setelah hijrah. Semasa penurunannya ia telah diiringi oleh beribu-ribu malaikat kerana kehebatan dan kemuliaannya.

Syaitan dan iblis juga menjadi gempar kerana adanya satu perintang dalam perjuangan mereka.

Rasullah S.A.W. dengan segera memerintahkan Zaid b. Sabit menulis serta menyebarkannya.
Sesiapa yang membaca ayat Kursi dengan khusyuk setiap kali selepas sembahyang fardhu, setiap pagi dan petang, setiap kali keluar masuk rumah atau hendak musafir, InsyaAllah akan terpeliharalah dirinya dari godaan syaitan, kejahatan manusia, binatang buas yang akan memudaratkan dirinya bahkan keluarga, anak-anak, harta bendanya juga akan terpelihara dengan izin Allah S.W.T.

Mengikut keterangan dari kitab"Asraarul Mufidah" sesiapa mengamalkan membacanya setiap hari sebanyak 18 kali maka akan dibukakan dadanya dengan berbagai hikmah, dimurahkan rezekinya, dinaikkan darjatnya dan diberikannya pengaruh sehingga semua orang akan menghormatinya serta terpelihara ia dari segala bencana dengan izin Allah.

Syeikh Abu Abbas ada menerangkan, siapa yang membacanya sebanyak 50 kali lalu ditiupkannya pada air hujan kemudian diminumnya, InsyaAllah, Allah akan mencerdaskan akal fikirannya serta memudahkannya menerima ilmu pengetahuan.

Untuk amalan kita semua.....
Fadhilat Ayat Al-Kursi mengikut Hadis-Hadis Rasullullah S.A.W. bersabda bermaksud: "Sesiapa pulang ke rumahnya serta membaca ayat Kursi, Allah hilangkan segala kefakiran di depan matanya.", Sabda baginda lagi; "Umatku yang membaca ayat Kursi 12 kali pada pagi Jumaat, kemudian berwuduk dan sembahyang sunat dua rakaat, Allah memeliharanya daripada kejahatan syaitan dan kejahatan pembesar."

Orang yang selalu membaca ayat Kursi dicintai dan dipelihara Allah sebagaimana DIA memelihara Nabi Muhammad.

Mereka yang beramal dengan bacaan ayat Kursi akan mendapat pertolongan serta perlindungan Allah daripada gangguan serta hasutan syaitan.

Pengamal ayat Kursi juga, dengan izin Allah, akan terhindar daripada pencerobohan pencuri. Ayat Kursi menjadi benteng yang kuat menyekat pencuri daripada memasuki rumah.

Mengamalkan bacaan ayat Kursi juga akan memberikan keselamatan ketika dalam perjalanannya.

Ayat Kursi yang dibaca dengan penuh khusyuk, Insya-Allah, boleh menyebabkan syaitan dan jin terbakar.

Jika anda berpindah ke rumah baru maka pada malam pertama anda menduduki rumah itu eloklah anda membaca ayat Kursi 100 kali, insya-Allah mudah-mudahan anda sekeluarga terhindar daripada gangguan lahir dan batin.

Barang siapa membaca ayat Al-Kursi apabila berbaring di tempat tidurnya, Allah mewakilkan 2 orang Malaikat memeliharanya hingga subuh.

Barang siapa membaca ayat Al-Kursi di akhir setiap sembahyang Fardhu, ia akan berada dalam lindungan Allah hingga sembahyang yang lain.

Barang siapa membaca ayat Al-Kursi di akhir tiap sembahyang, tidak menegah akan dia daripada masuk syurga kecuali maut, dan barang siapa membacanya ketika hendak tidur, Allah memelihara akan dia ke atas rumahnya, rumah jirannya & ahli rumah2 di sekitarnya.

Barang siapa membaca ayat Al-Kursi diakhir tiap-tiap sembahyang Fardhu, Allah menganugerahkan dia hati-hati orang yang bersyukur, perbuatan-perbuatan orang yang benar, pahala nabi-nabi, juga Allah melimpahkan padanya rahmat.

Barang siapa membaca ayat Al-Kursi sebelum keluar rumahnya, maka Allah mengutuskan 70,000 Malaikat kepadanya, mereka semua memohon keampunan dan mendoakan baginya.

Barang siapa membaca ayat Al-Kursi di akhir sembahyang Allah azza wajalla akan mengendalikan pengambilan rohnya dan ia adalah seperti orang yang berperang bersama nabi Allah sehingga mati syahid.

Barang siapa yang membaca ayat al-Kursi ketika dalam kesempitan nescaya Allah berkenan memberi pertolongan kepadanya.

Dari Abdullah bin 'Amr r.a. , Rasullullah S.A.W. bersabda, " SAMPAIKANLAH PESANKU BIARPUN SATU AYAT...."

video

Friday, October 9, 2009

ketenangan yang dicari..

Proposal Oh.. Proposal..

kenapa dengan Proposal ye?

kalau ckp pasl proposal mst muka tension.hahahaha

itulah proposal..xde proposal xleh degree..jd walau ape pon mst kena ingt proposal..itu penting..

mmg tension giler bila xsiap proposal.

alhamdulillah..td baru je aku g hntr proposal..tp kena edit skit lg. tp xpe Prof aku die pentingkan proses bukn ketebalan n semata-mata siap je..bru aku sedar bila Prof aku Brain Wash aku semalam.

hrp2 sedar sampai bila2.hehehe..kepada kawn2 aku, koyek, napi, & kepada mereka yg berada di bwh seliaan En.Tjahjadi..hrp bersabr & terus berusaha..

oklah..sekian utk entri aku hari ni.

salam

Posted by Picasa

Thursday, October 8, 2009

proposal oh proposal!!!

Arrggghhhhh!!!! ada ape ngn proposal?

aku tension ngan proposal ni.bab 3 aku xtahu nk buat camne..xfhm laa.tlg la permudahkan aku buat proposal ni...esk nk tunjuk dah ni...arghhhh..

mata ni dh mengantuk plak dohhhh!!!!

emm..tgk buku pon aku xfhm lg ni buat ni...


tensionnnnnn!!!!!!

YA ALLAH PERMUDAHKANLAH KERJA-KERJA AKU INI YA ALLAH...

ku pohon pada-MU YA ALLAH..kuatkanlah semangat kt aku ni..

Posted by Picasa

Wednesday, October 7, 2009

anak sedara aku(wan Atirah)

Assalamualaikum.emm..aku baru blik je.td gi kelas.ingatkan kels kul 10.kels ganti.hampeh tol la..kels ganti kul11.maleh tol la aku.daripada dok saja gini.aku nk tulis skit utk hari ni..pg2 lagi dh kuar.gi beli kertas layout pad A3 ngan gi print.ni keje multimedia la ni..banyk tol..nk buat gane..lecturer yg bgi markah.kalau aku xpe la xnk buat pon xpe.hehe.(aku cakap mengarut la plak.)hehe.

gambar sebelah tu aku ngan wan atirah..satu2nye anak sedara aku yg comel lagi cute.aku syg sgt kt atirah ni.jantung hati ku..hehe..dah la pemalu..senyum je ..perghhh sejuk hati bila tgk..tu lom anak aku lagi.baru ank sedar aku..

kalau ank aku..xkuar umah la aku dok main ngan anak sendiri.hehehe..

jap lg nak g kels..kul11 kelas.aku rs malas giler gi kelas multimedia nih.dah xde mood langsung..nape la jadi camni.emm..

oklahh..aku dah nk g kelas dah ni. ade ms aku nk tulis byk2 lg..hehe.


assalamualaikum warahmatullah hiwabarakatuh....

Posted by Picasa

Tuesday, October 6, 2009

sahabat2 aku yg sempoi giler...






salam...


xsedar kita ms berlalu dgn cpt..dan xsedar persahabatn kite dh hmpir 4thun.namun dlm ms 4tahun ni, mustahil utk kite mengenali antara satu sama lain.buk sng utk kita mengenali antra kita.tp ape yg penting & apa yg aku tahu, kita ade persamaanantara kit.

Iaitu persahabtn yg ikhlas antra kita, satu kepala antra kita(so pallo), kite juga dh mcm adik-beradik dh. ko ejek aku, aku ejek mu dh jd lumrh dlm hidup perkenlan kita. xkurang ade yg kaki BULI,kaki mengarut pon ade (koyek,BOb, apai,jawa,ustad,ramai lg....hahahaha). ni bagi yg laki.

tp yg popuan ape kurgye..kaki mengarut mmg ramai.hahaha..hani, ina,shila mambo, yat, lida xmakan saman...emmm..mmg d'org ni byk buat budak2 KH kels aku ceria, gembira, tergelak terbahak2 pon ade...yg kuar air mata pon ado..sbb gelak kuat sgt la tu..hahaha.

aku taip entri ni pon gelak sorg2.mcm org giler plak.hahaha..tp xpe giler2 utk coretan ni..

emm..aku bersyukur sbb ditemukan ngn korg ni.korg cukup baik, cukup2 best.xmakan saman pon ade..yg tu yg bestye..buat kepala sendiri pon ade..tp xpe..tu lah budak KH yg hebat.

aku tulis entri ni pon sbb boring..proposal dh siap bab 2.haha..k lah aku nk coww lu..salam.

Sunday, October 4, 2009

Luahan hati ku kepada sahabat2 ku...






assalamualaikum sahabat2 ku sekalian.

pertama kali ingin hati ini mohon ampun segala salah silap aku pada korg sume.sahabat2 ku, mungkin korg xpuas hati pada mlm di pangkor tu.aku xde buat ucapan ape2 pon.sekadar ckp camtu je.

sahabatku, bagi ku selama ni aku hidup di UPSI berbantukan korg sume.korg cukup istimewa bagi diri aku.tanpa korg,aku xkan samapi ke tahap ni.pejam celik pejam celik kite dh pghujung sem7.

masa cukup pants.aku xpuas lg bersama korg..xpuas lg aku nk tahu tentng diri korg sume.aku tahu, kadang2 aku ni banyk buat korg skit ht, memboringkan, dan ade jugk buat korg menyampah ngan aku. shabat2 ku sekalian, aku ingin mohon maaf skali lg ats segala dosa aku pada korg.

korg byk tlong aku dlm ape jua, korg cukup istimewa dlm hidup aku. persahabatan kite cukup bernilai. bagi diri aku, sepanjg aku hidup di dunia ni, xpernah lg aku jumpa sahabat2 yg tol2 sporting, tol2 memahami, tol2 sempoi, tol2 mmbuat aku lebh gembira bsama korg.tak kira laki or popuan, semuanya cukup bernilai dlm hidup aku.korang mmg hebat!!hebat!!

saat2 kita ke Pangkor, membuatkan persahabatan kita ni lebih lagi bermakna, mengetahui isi hati masing2.

aku xpndai nak berayat2 manis or jiwang2.bukn diri aku.tp ketahuilah sahabat2ku, aku sayang korg sume. sayang persahabatan kita.aku harap perkenalan kita selama ni kekal sampai bila2.

tak terucap oleh kata2 sememangnya pengalaman ke Pangkor bersama korang cukup manis kenangannya.

kadang2, aku terpikir, termenung sorg2.mengapa aku disini bersama korg sume.sahabat2 ku, mungkin dlm seharian perkenalan kita ni, ade yg buat korg sakit hati bila aku berckp atau buat lawak ngan korg.maybe ade yg bengang, meluat ngan aku.aku mohon maaf.

mungkin ade yg baca blog aku ni, ade yg mengatakan aku ni saje2 tulis bda ni.namun, percayalah aku tulis bda ni, luahkan sume ni hanya utk korg.khas untuk korg.sebagai ganti mlm di Pangkor semalam.

sahabat2 ku..sebenarnya aku sedih bila nk bercakap tentg perasaan aku kt korg.aku sedih utk mengatakan pada korg.sbb korg cukup istimewa..

lagi beberapa bulan aku bersama korg.korg xmerasainya? kejap je 4tahun.maybe lepas kite habis study, maybe kita dah xjumpa,maybe bersua lagi.tengoklah jika ade jodoh...

aku tulis luahan hati aku ni bukan untuk mendapat perhatian korg..jauh sekali.namun tujuan aku tulis luahan hati aku ni hanya ingin MOHON MAAF. kemaafan dari korang cukup bermakna bagi diri aku..

akhir kata dariku..jagalah persahabatn kita walau ape pon yg terjadi..sgla perselisihan faham dan pertelingkahan diantara kita segera mohon maaf..kerana persahabatan dianatara kita cukup bernilai dan berharga..kenangan bersama korg xkan aku lupa sampai bila2..

Assalamualaikum...