BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, December 16, 2009

Hadis Nabi..tiada yg bernilai...

salam sejahtera kpd mrk yg terbaca blog aku ni & kpd kwn2 aku sekalian.aku ade nk kongsi satu ilmu kt korg sume.ilmu ni cukup bernilai utk kite.sbnarnye aku nk sedarkan kt korg sume ttg sebuah hadis Nabi s.a.w yg berbunyi:

Dinar dan Dirham

"Abu Bakar Ibn Abi Maryam melaporkan bahawa beliau mendengar Rasulullah SAW telah bersabda "Akan tiba suatu zaman di mana tiada apa yang bernilai dan boleh digunakan oleh umat manusia. Maka simpanlah dinar dan dirham (untuk digunakan).
Musnad Imam Ahmad Ibn Hanbal.
tp ape kaitan ngn korg sume yer??emmm..


camni la.pakcik aku skang ni die bergiat aktif dlm aktiviti emas ni.sedikit sebanyak tlh byk mempengaruhi aku utk join ugk aktiviti ni.

aku dh byk bc ttg artikel2 ttg penggunaan & kepentingan Emas ni.maybe korg ckp..emas mahal.xminat la.tp berdasarkan hadis diatas,tlh berlaku dah.yg dimaksudkan aku ialah di negara Zimbabwe,mata wang mereka dl mrupakan mata wang yg tinggi berbanding ngn dollar USD.tp sekarang ni,saat ni,Zimbabwe tidk lg mcm tu.

zimbabwe skang merupakan sebuah ngara yg plg teruk dilanda inflasi.dan utk pengetahuan korg,mata wang yg digunakan oleh negara mereka tidk lg blh diperlakukan di negara mereka.utk pembelian sgalanye mesti berurusan dgn Emas.

maybe ade yg xfhm entri aku.xpelah.

aku skang tgh berjinak2 dlm bisnes Emas skang.skang ni harga emas trun mendadak.tp utk pengetahuan korg sume,bisnes Emas adlh bisnes utk jangka panjang,pelaburan ms depn.xrugi kalau anda ingin cuba bt bisnes ni.

insyaALLAH, tahun dpn aku nk mula bisnes ni.berjinak dlm Dinar Emas.utk permulaan yg tiada modal leh la beli dinar.dinar murah sikit.


oppss..lp nk ckp,yg dimaksudkan bisnes emas tu bukn brg kemas yer.tp jongkong emas dan ia mempunyai kategori berat.emas ni ialah emas 999.ni emas tulen beb.


insyaALLAH ade rezeki lebh aku akn beli dinar emas dl.hehehe





1 comments:

Anonymous said...

kalo ang beli aku nak kirim... ngeee...;p


cenna